Dolfijnen, zandsurfen, kangaroes & koala's

15 november 2012 - Sydney, Australië

Wauw wauw wauw! Dat moet ik eerst even kwijt. Ik heb echt twee te gekke dagen achter de rug! Gisteren stonden we om zeven uur klaar voor het hotel om omgehaald geworden voor de tocht richting Port Stephens. De plek waar we dolfijnen gingen spotten. Het was een lange reis (2,5 uur) maar met leuke verhalen onderweg van de buschauffeur viel het hartstikke mee. Ook heb ik altijd wanneer ik in een bus stap, ik binnen de kortste keren slaap dus dat scheelt haha. Eenmaal aanhgekomen stapten we over op een boot waarmee we de zee op gingen. Het was die dag bewolkt dus we moesten wat verder de zee op en ineens zaten we in een stuk waar de golven behoorlijk hoog waren. Wow wat ging die boot te keer! Het schommelschip in de Efteling was er niks bij. Maarrrrr na even zoeken hebben we ze wel gezien. Het waren geen springdolfijnen dus geen spectaculaire foto's, maar we hebben wel dolfijnen in het wild gezien :) eenmaal teruggekomen in de bus vertrokken we richting onze volgende excursie: zandboarden Voor het idee, het is in feite sleeën op het zand. Het was onwijs leuk om  toe doen en pap en ik zijn meerdere keren die zandberg opgeklommen. Na een topdagje kwamen we moe maar voldaan aan in het hotel.

Vanmorgen stonden we wederom om zeven uur klaar, maar dit keervertrokken we richting het Wildlifepark en de Blue Mountains. Na een klein uurtje kwamen we aan in het Wildlifepark. We begonnen bij de koala's waarmee je op de foto mocht en ze zelfs mocht aaien. Ik werd helemaal verliefd op die lieve beestjes! Vervolgens zijn we doorgelopen naar de kangaroe area waar de kangaroes los liepen. Met twee bakjes voer gingen we op zoek naar een kangaroe. Die was snel gevonden! Ze aten zelfs uit je hand en als je even niet oplette,  namen ze het bakje gewoon van je over haha. Het was een onwijs toffe ervaring om een kangoeroe van zo dichtbij te zien en te aaien en eten te geven. Ik kon er maar geen genoeg van krijgen, maar we moesten alweer terug naar de bus. We trokken verder naar de Blue Mountains. Wat een prachtig mooi natuur gebied was dat! We zijn eerst met een kabelbaan naar beneden gegaan om daar vervolgens een wandelroute te lopen midden door het regenwoud en met een treintje weer terug naar het beginpunt. Het wandelpad lag zo mooi in de natuur. Je kon alles op je gemak bekijken en je hoorde hoog in de bomen de vogels. Na een lange maar meer dan te gekke dag vertrokken we weer terug naar Sydney. Onderweg hebben we nog een aantal kangaroes in het wild gezien.

Morgen is alweer onze laatste dag in Australië. De tijd vliegt! Maar 1 ding weet ik zeker, hier kom ik zeker nog een keer terug!

1. Cor:
    15 november 2012
    Dat moeten wel twee mooie dagen zijn geweest. Zeker dolfijnen in het wild spotten, dat is denk ik helemaal apart.
    Goeie reis terug!