WK lifesaving

9 november 2012 - Glenelg, Australië

De zwembaddagen zitten er weer op! Wauw wat was dat spannend af en toe, finales die gewonnen werden op een honderste. Ik heb op het puntje van mijn stoel gezeten toen in Nederland wereldkampioen zag worden met linethrow. Ook andere finales waren onwijs spannend om te zien! Het was voor Nederland een toernooi met ups en downs, maar ik vind dat ze het top hebben gedaan! Respect om zo mee te draaien in de wereldtop! Om even uit te leggen aan de mensen die nu niet weten waar ik het over heb. Ik ben actief in de reddingsbrigade wereld, geef hier ook training aan jonge talenten. Mijn vader is official en hij had zich opgegeven voor het WK lifesaving. Hij mocht komen en is nu 4 dagen timekeeper. Dat houdt in dat hij in de gaten houdt of alles goed gaat met de officials etc. Ik heb nu 2 dagen in het zwembad gekeken. Het was vroeg opstaan, want de bus ging al om 6 uur richting het zwembad. Om 8 uur begonnen de eerste series en 's middags waren de finales. Ik heb niet bij alle series gekeken. Tussen de middag ben ik in het winkelcentrum vlakbij een hapje gaan eten en daar ook een beetje rondgekeken. Het was leuk om onder de mensen te lopen. Wat wel gek was om te zien, was dat overal al kerstversieringen hingen en aanbiedingen terwijl buiten de zon schijnt. Dat gaat er bij mij nog niet zo in haha :) Vandaag beginnen de strandonderdelen en ik ga met mijn camera weer op pad om te kijken of ik mooie foto's kan maken. Van het zwemmen heb ik niet zoveel foto's, omdat het vaak te ver inzoomen was. Ik heb het weer voor elkaar gekregen om te verbranden en hoe haha. Mijn zonnebril staan om mijn gezicht en mijn topje op mijn schouders. Ondanks dat ik me heel vaak had ingesmeerd is dat bijna niet te voorkomen. Hopelijk trekt het snel weg en wordt het lekker bruin haha :)

Maandag gaat de reis weer verder, dan vliegen we naar Sydney om daar tot zaterdag te verblijven! Tot snel!