Treinreis

7 november 2012 - Glenelg, Australië

Vandaag was het vroeg opstaan en dat was niet makkelijk nadat we de avond ervoor laat thuis waren gekomen. We gingen vandaag met de trein van Melbourne naar Adelaide. Dit was een treinreis van 11 uur. Ik dacht dat het ongelofelijk lang zou zijn, maar het viel hartstikke mee, want wauw wauw wauw wat is de natuur hier mooi! Ik heb de meeste tijd alleen maar naar buiten zitten kijken en een beetje muziek geluisterd. Het landschap veranderde voortdurend. Van groene vlaktes met schapen tot gortdroge stukken. Ik heb koeien gezien, schapen maar ook kangaroes! We vertrokken om 8 uur en kwamen om 19 uur aan in Adelaide. Ik was in de trein in slaap gevallen en ineens ging de radio keihard aan, wat bleek... De Melbourne Cup was aan de gang en die speelden ze via de radio af zodat iedereen mee kon luisteren. Het was heel bijzonder om te zien hoe fanatief die mensen waren en hoe ze zaten te luisteren van jong tot stokoud. De een was heel blij met de uitslag, de ander minder. Wat sport toch met mensen kan doen :) Eenmaal aangekomen in Adelaide stonden er 4 taxi's klaar... voor zeker 50 mensen. Gelukkig kwamen er al vrij snel meer en zijn we met een taxi naar Glenelg vertrokken. Hier zitten we tot maandagochtend. In Glenelg gaat het WK lifesaving vanaf vanmiddag starten. Pap is official en ik ga kijken. Ik ben benieuwd hoe hard het er aan toe zal gaan, maar de sporters die ik heb zien lopen zagen er behoorlijk afgetraind uit! De temperatuur hier valt nog best wel mee, het is rond de 20 graden. Hopelijk gaat het nog iets omhoog :)

Ik heb op Facebook wat foto's gezet & ga ze ook op mijn blog uploaden, veel kijkplezier!

1. Cor:
    7 november 2012
    Zo te lezen vermaak je je best en heb je prima reisweer. Geniet er lekker van en de groetjes daar!